4 metody tworzenia przycisków CTA

🧠 Stwórz CTA, które ludzie klikają

Jakie CTA klikają użytkownicy?

Dzisiaj zajmiemy się przyciskami.


Ten temat jest często pomijany, a ma większy wpływ na konwersje niż się spodziewasz.

Oto 4 proste wskazówki do sprawdzenia:

Soft CTA vs Hard CTA

Jeśli ktoś po raz pierwszy wchodzi w interakcję z Twoją marką (strona główna, reklamy, SEO, itp.), „kup teraz” jest zbyt bezpośrednie i rozkazujące.

To jak pominięcie randki i bezpośrednie poproszenie kogoś o bycie Twoją drugą połówką.

Na tym etapie „dowiedz się więcej” jest znacznie bardziej odpowiednie i sprawia, że czują, jakby decyzja należała do nich, w przeciwieństwie do „kup teraz”.

Analogicznie to wygląda w reklamach. Jeśli kierujemy reklamę do grupy zimnej, która jeszcze nie jest przekonana do naszego rozwiązania, lub nawet nas nie zna, to nie powinniśmy od razu pokazywać komunikatu „Kup teraz”.
Na tym etapie dużo skuteczniejsze będzie edukacja potencjalnego klienta, poprzez interakcje w rodzaju „dowiedz się więcej”

Kolory i czytelność

Jeśli chcesz, żeby ludzie klikali Twoje przyciski, muszą je widzieć.

Używaj kolorów, które wyróżniają się na tle. Tutaj nie musisz szukać filozofii w stylu „Czerwony sprzedaje, a żółty nie”. Chodzi o to, żeby przycisk był widoczny i wyróżniał się na stronie.

Używaj czcionki, która jest gruba i łatwo czytelna.

Bonus: Użyj tego darmowego narzędzia do sprawdzenia kontrastu → Contrast Checker

Sticky Buttons


Przyklejony przycisk to zawsze obecny przycisk CTA, który pozostaje w widoku, gdy użytkownik przewija stronę. Każdy z dużym doświadczeniem powie Ci, że mogą one zaszkodzić Twojemu współczynnikowi konwersji, jeśli nie są wykonane poprawnie.

Oto kilka rzeczy do rozważenia.

  • Unikaj ślepoty banerowej
  • Upewnij się, że wyróżnia się na tle reszty strony
  • Niech uzupełnia właściwy przycisk dodawania do koszyka
  • Spraw, by pojawiał się po przewinięciu określonego % strony

Oto kilka rzeczy, które możesz spróbować dodać do swojego przyklejonego przycisku dodawania do koszyka:

  1. Minimalizacja ryzyka (Gwarancje)
  2. Korzyści związane z wysyłką (Łatwe zwroty, Darmowa wysyłka, Szybka wysyłka, itp.)
  3. Społeczny dowód słuszności (Liczba klientów, Liczba sprzedanych sztuk, Liczba ocen 5*, rekomendacje, nagrody)

Testuj ikony

Używaj ikon tylko wtedy, gdy ma to sens.

Zdecydowanie powinieneś przeprowadzić testy A/B, ponieważ widzieliśmy, jak zwiększały i zmniejszały współczynniki konwersji.

Na co zwrócić uwagę?

W przypadku CTA proste zmiany mogą oznaczać dramatycznie różne wyniki. Poświęć więc chwilę i spójrz na swoją stronę główną.

  1. Polecamy zainstalowanie narzędzia takiego jak Lucky Orange lub Hotjar do śledzenia, które przyciski generują najwięcej przychodów.
  2. Czy używasz miękkich czy twardych CTA?
  3. Czy Twoje przyciski są czytelne?
  4. Czy dodajesz niepotrzebne „tarcie” i utrudniasz klientom zakup?
  5. Czy jest okazja do przetestowania ikon?

Jeśli potrzebujesz darmowego narzędzia, możesz skorzystać z Clarity.

A jeśli potrzebujesz pomocy lub audytu Twojego sklepu – napisz do nas

Podobne wpisy