Czy zdjęcia twarzy poprawią Twoją sprzedaż? 🤑
Cześć!
W tym tygodniu dowiesz się:
Dlaczego warto dodawać twarze na reklamach?
Jak używać Performance Bucketing w Google Ads?
Dlaczego musisz zacząć od modelu biznesowego?
Zaczynajmy!
🧠 Twarze i reklamy

Nasz mózg jest zaprogramowany, aby zwracać uwagę na twarze wśród wszystkich innych obiektów. Nie możemy oprzeć się temu impulsowi.
Badania wykazały, że nawet dwudniowe noworodki skierowują się ku twarzom lub figurom przypominającym twarz, zamiast ku innym, równie złożonym, ale nie-twarzowym bodźcom.
Inne badanie pokazuje, że reklamy z twarzą danej osoby przyciągają 11 razy więcej uwagi niż reklamy bez twarzy, przy czym efekt ten jest większy w miejscach, w których czas ekspozycji jest krótki (takich jak reklama w Internecie lub mediach społecznościowych).
Nasze mózgi są biologicznie przystosowane do przetwarzania twarzy, więc jesteśmy w stanie wykrywać twarze co najmniej dwa razy szybciej niż wiele innych bodźców.
Uwaga wzmacnia pamięć, więc nic dziwnego, że wyniki wykazały również zwiększoną rozpoznawalność reklam i marek dzięki pokazywaniu twarzy w reklamach.
Jak to wykorzystać?
- Dodaj twarze na Landing Page, żeby przyciągnąć uwagę od pierwszego kliknięcia.
- Używaj efektu „Gaze Cueing”. Polega on na tym, że osoba na banerze patrzy w miejsce, w które chcesz skierować kursor i uwagę użytkownika. Przykładowo na zdjęciu osoba patrzy na produkt, więc człowiek automatycznie tam skieruje swój wzrok.
- Używaj reklam, na których możesz umieścić twarze patrzące na produkt, aby zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki.
Performance Bucketing w Google Ads

W kampaniach produktowych (PLA/ Pmax) największym problemem jest to, że Google decyduje, które produkty będą się głównie wyświetlać.
Niestety często nie są to najlepsze produkty pod kątem sprzedaży.
Przykładowo, na jednym z naszych kont 63% budżetu szło na produkty, które generowały tylko 24% przychodu.
Po użyciu Performance Bucketing, w 3 miesiące zmieniliśmy tą proporcję. 56% budżetu poszło na produkty, które sumarycznie generowały ponad 70% sprzedaży. Zwiększyliśmy sprzedaż o ponad 37% przy zachowaniu tego samego budżetu, dzięki prostej zmianie asortymentu i budżetów.
Dzięki użyciu Performance Bucketing jesteś w stanie poprawić swoje wyniki, dzięki podziale kampanii na 4 koszyki produktów. Najprostszym narzędziem do zrobienia tego jest Product Hero, ale można również użyć skryptów, czy nawet ręcznie, dodając feed suplementalny z Google Docs.
Produkty dzielimy na:
Heroes – Najlepiej sprzedające się produkty
Sidekicks – Produkty, które są prawie tak dobre jak Heroes
Villains – Produkty, które głównie przepalają budżet i generują mało sprzedaży
Zombies – Produkty, które mają mało wyświetleń
Gdy już mamy taki podział produktów, to zajmijmy się budżetami. Najlepiej zacząć w ten sposób i dostosowywać je zgodnie z tym, co widzimy w panelu Google Ads:
Heroes – Dajemy około 50% dziennego budżetu i lekko niższy tROAS, żeby skalować naszą widoczność. Tutaj celem jest maksymalizacja wydatków na produkty, które faktycznie się sprzedają
Sidekicks – Dajemy okło 20% dziennego budżetu. tROAS dostosowujemy według potrzeb. Głównym celem jest „dopalenie” produktów, które mają potencjał, a były pominięte przez algorytm Google
Villains – Dajemy około 10% dziennego budżetu. tROAS podnosimy, żeby ograniczyć ich wyświetlanie. Głównym celem jest obniżenie budżetu na produktach, które się nie sprzedają
Zombies – Dajemy około 20% dziennego budżetu. tROAS dostosowujemy według potrzeb. Głównym celem jest zwiększenie widoczności na tych produktach i danie im szansy na sprzedaż.
Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem Performance Bucketing w Twoim sklepie, to umów się na darmową konsultację. Omówimy Twoje potrzeby i wspólnie poprawimy Twoje wyniki
Dlaczego model biznesowy, jest ważniejszy od pomysłu?
Często słyszymy o „genialnych pomysłach na biznes”, ale czy to właśnie one są gwarancją sukcesu?
Niekoniecznie.
Pomysł jest super, ale musisz wiedzieć, w jaki sposób będziesz zarabiał i dostarczał wartość. Tylko dzięki temu będziesz w stanie się naprawdę skalować i przewidywać swoje cashflow.
Dlaczego model biznesowy jest tak istotny?
- Realizacja: Model biznesowy określa, jak firma będzie tworzyć, dostarczać i czerpać wartość ze swojego pomysłu. Nawet najlepszy pomysł bez solidnego planu wdrożenia może nie przynieść sukcesu.
- Stabilność i powtarzalność: Dobrze zaprojektowany model biznesowy zapewnia stabilne generowanie dochodów nie tylko dziś, ale także w przyszłości. To kluczowe dla długoterminowego sukcesu.
- Adaptacja: Model biznesowy pozwala na świadomą pracę nad strategią firmy, pokonywanie barier wzrostu oraz optymalizację działań. Umożliwia też testowanie hipotez biznesowych i wprowadzanie innowacji. To jest prawdziwy motor napędowy.
- Kompleksowość: Model biznesowy obejmuje wiele kluczowych obszarów funkcjonowania firmy, takich jak propozycja wartości, segmenty klientów, kanały dystrybucji, relacje z klientami, strumienie przychodów, kluczowe zasoby, działania i partnerstwa oraz struktura kosztów.
- Weryfikacja: Praca nad modelem biznesowym pozwala na weryfikację pomysłu przed jego pełnym wdrożeniem, co może zaoszczędzić czas i zasoby. Możesz zbudować MVP i ulepszać swój produkt/ usługę na podstawie feedbacku. Dzięki temu możesz zacząć dużo szybciej i zbierać pierwsze cashflow, jeszcze zanim będziesz miał w pełni gotowy produkt. Do tego ograniczysz swoje ryzyko, bo zweryfikujesz swój pomysł przed wprowadzeniem go na rynek, ograniczając koszty produkcji.
Pamiętaj, że historia zna wiele przypadków, gdy przeciętny pomysł, połączony z doskonałym modelem biznesowym, odniósł spektakularny sukces.
Z drugiej strony, ile „genialnych pomysłów” przepadło przez brak odpowiedniej strategii?
W dzisiejszym świecie wymyślono już naprawdę wiele biznesów. Dodatkowo, dzięki AI, każdy z nas ma dostęp do nieskończonej ilości asystentów, którzy pomogą nam wymyślać setki różnych pomysłów na biznes.
Przy takiej konkurencji musisz skupić się na tym, żeby zbudować model biznesowy i jako odpowiedzieć sobie na pytania:
Często słyszymy o „genialnych pomysłach na biznes”, ale czy to właśnie one są gwarancją sukcesu?
Niekoniecznie.
Czym się wyróżnię?
Jak będę dostarczał wartość?
Jak będę na tym zarabiał?
Jak pozyskam klientów?
Jakie będę miał koszty?
Jak zweryfikuję, czy mój pomysł jest słuszny?
Czym się wyróżnię?
Jak będę dostarczał wartość?
Jak będę na tym zarabiał?
Jak pozyskam klientów?
Jakie będę miał koszty?
Jak zweryfikuję, czy mój pomysł jest słuszny?
Takich pytań jest mnóstwo, ale te powinny choć trochę pomóc w weryfikacji tego, czy Twoje następne przedsięwzięcie ma szanse powodzenia i jak możesz ograniczyć jego ryzyko.
Ciekawe linki
Gigantyczny przewodnik po tym, jak zbudować strategię marketingową 💻
Czytaj Więcej →
Jak sprzedawać do Milenialsów?💰
Czytaj Więcej →
10 sposobów na zwiększenie konwersji klientów 🤯
Czytaj Więcej →
Zapisz się na darmową konsultację
Jeśli Twoje reklamy nie sprzedają. Jeśli szukasz sposobu, na poprawę konwersji na Twojej stronie. Jeśli nie wiesz jak dalej rosnąć.
Porozmawiajmy