🛍️ 3 sposoby na skuteczniejszy content sprzedażowy na FB
Generyczne grafiki. Powtarzalne schematy. Karuzele nudnych zdjęć produktowych.
Takie reklamy nie działają w dzisiejszych świecie. Coraz trudniej złapać uwagę użytkowników, a konkurencja reklamuje się w tych samych miejscach, co Twój biznes. Co możesz z tym zrobić?
Wyróżnić się nieszablonowym contentem.
Oto 3 sposoby na nieszablonowe reklamy na Meta (Facebook/ Instagram)
#1- My kontra oni
To strategia, w której pokazujesz różnice, między Twoimi produktami, a produktami konkurencji. Celem, jest pozycjonowanie siebie w oczach klienta, jako lepszy wybór.
Pokazuj największe różnice, które są między Tobą a Twoim największym rywalem. Uważaj jednak, żeby nie pokazać się w złym świetle.
Poniżej przykład marki True Classic. Marki, która pokazuje różnice między nimi, a koszulkami innych marek. W zasadzie w tym przypadku zdjęcie nie wymaga nawet większego komentarza. Klient od razu zauważy różnice.

#2 – Przed vs po
Nie każdy jest zainteresowany i/ lub ma czas, żeby zagłębiać się w specyfikację Twojego produktu. Często mamy tendencje do tego, żeby zamiast mówić w języku korzyści, skupiać się na parametrach i funkcjach produktu.
Niestety, wielu klientów nie obchodzą informacje o Twoim produkcie. Oni chcą dowiedzieć się, co produkt może zrobić DLA nich.
Czasem wystarczy po prostu pokazać, co dokładnie klient zyska po zastosowaniu Twojego rozwiązania, a znacznie ułatwisz mu wybór.
Poniżej przykład marki Sunday. Firmy, która zajmuje się dbaniem o trawniki i ogrody. Na pierwszy rzut oka jest to bardzo nudny biznes. Przecież nie da się reklamować w ciekawy sposób usługi, która opiera się na dbaniu o trawę?
Jednak się da.
Klientów na wstępnie nie do końca interesuje to, w jaki sposób oni to robią, czy jakich maszyn używają.
Najważniejszy jest efekt, który zobaczą na SWOIM podwórku. Co ta usługa zrobi DLA nich.

#3 – Social Proof
Oczywistym jest to, że ludzie sprawdzają opinie, zanim dokonają decyzji zakupowej. Jednak, czy wiedziałeś, że aż 89% konsumentów czyta recenzje online przed dokonaniem zakupu?
Jedną z możliwości ułatwienia podjęcia decyzji zakupowej, lub po prostu zainteresowania go Twoim produktem może być pokazanie mu opinii innych klientów już na etapie kreacji.
Taki Social Proof może poprawić Twój CTR, a co najważniejsze, wyróżnić Cię od konkurencji i pozyskać uwagę zabieganych użytkowników.
Poniżej przykład marki Liquid Death. Marki, która jest zdecydowanie bezkompromisowa i postawiła na specyficzny marketing, do swojej niszy. W każdym razie, w tym poście jasno pokazuje opinie jednego z klientów i ilość gwiazdek. To bardzo szybki sposób, na oparcie swojego marketingu na społecznym dowodzie słuszności, czyli jednej z bardziej skutecznych reguł w perswazji.

To tylko 3 proste sposoby na poprawienie Twojego contentu. Takich pomysłów jest mnóstwo. Najważniejsze, żeby testować i sprawdzać co zadziała na Twoich klientów.
Każdy produkt i każdy biznes jest inny. Nie ma jednej ścieżki, która od razu poprawi efekty.
Są natomiast pryncypia oraz zasady, którymi kieruje się nasz mózg w wyborze. A na ich podstawie można zbudować skuteczny plan dla każdego produktu.
Umów się na darmowa konsultację i porozmawiajmy o tym, jak możesz zastosować psychologię i poprawić wyniki Twojej marki