Consent Mode v2

Wszystkie strony reklamujące się w Google Ads są prawnie zobowiązane do zbierania zgody użytkowników na przetwarzanie danych. Od marca 2024 brak wdrożonego Consent Mode v2 może skutkować nawet zablokowaniem śledzenia konwersji. W takim przypadku Twoje reklamy będą przepalać budżet i przestaną przynosić efekty.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc w poprawnym pozyskiwaniu waluty 21. wieku – danych.

Consent Mode v2

6 marca 2024 wszedł w życie Digital Markets Act, który ma na celu poprawę transparentności na rynku cyfrowym. Niestety, wraz z tym przynosi bardzo dużo zmian dla stron internetowych oraz marketingu online.

Największą zmianą zauważalną dla wszystkich użytkowników jest wprowadzenie Consent Mode v2, czyli nowego mechanizmu zarządzania zgodami użytkowników.

Zarządzanie zgodami jest wymagane przez Google. Jeśli na stronie nie będzie takiego systemu, Google może zablokować zbieranie danych o konwersjach oraz remarketingu, co sprawi, że Twoje reklamy realnie przestaną działać.

Pomagamy w weryfikacji poprawności wdrożenia, jak i wdrażaniu od podstaw systemów zarządzania zgodami.
Działamy korzystając z narzędzia CookieBot, które jest sprawdzonym i certyfikowanym przez Google rozwiązaniem zintegrowanym z wieloma platformami. Dzięki temu oraz doświadczeniu z dziesiątek wdrożeń dla naszych klientów, jesteśmy w stanie wesprzeć Cię szybko i skutecznie.

Jeśli nie masz wdrożonego Consent Mode, lub nie wiesz, czy jest on wdrożony dobrze, to usługa dla Ciebie!

Jak działamy?

Aby szybko i skutecznie wdrożyć Consent Mode v2, podzieliliśmy proces na 3 etapy.

Krok 1

Audyt aktualnego systemu

W pierwszym etapie sprawdzamy Twoją stronę. Weryfikujemy czy jest dodany Consent Mode, a jeśli tak, to czy jest dodany w poprawny sposób. Sprawdzamy w Google Ads oraz Google Analytics jakość danych i weryfikujemy, co trzeba będzie poprawić.

KROK 2

Wdrożenie CookieBot

Na tym etapie wdrażamy na stronie system zarządzania zgodami CookieBot. Konfigurujemy go w panelach strony i/lub Google Tag Managerze. Sprawdzamy w czasie rzeczywistym jakość danych i status zbierania zgód.

KROK 3

Weryfikacja oraz obsługa posprzedażowa

Na końcu sprawdzamy jak wygląda po wdrożeniu zbieranie danych oraz ich poprawność. Testujemy wywoływanie się poszczególnych tagów i obserwujemy jak wyglądają statystyki w narzędziach analitycznych. Proces ten może trwać do 72h w związku z opóźnieniem w zbieraniu danych narzędzi Google.

Jeśli potrzebujesz wsparcia z Consent Mode v2, skontaktuj się z nami